Πρόσφατα Θέματα
» ΚΑΛΗΜΕΡΑ!!!!!! ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ!!!!!!ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ!!!!!!!!από BokSurat Τετ Ιουλ 23, 2014 11:46 pm
» Γάλα novalac ar digest
από mariantaki Τρι Απρ 01, 2014 8:41 am
» ζηταω καροτσι,relax,ρουχαλακια και λοιπα ειδη για νογεννητο αγορακι
από violetta13 Τετ Μαρ 19, 2014 3:18 am
» Χαρίζω μάρσιπο Chicco
από violetta13 Τετ Μαρ 19, 2014 3:06 am
» ΠΟΙΗΜΑΤΑΚΙ ΓΙΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ
από BokSurat Τετ Φεβ 26, 2014 1:47 am
» xarizo gala neomil to 1
από μαρω Κυρ Φεβ 09, 2014 6:47 pm
» ΠΟΣΟ ΑΝΑΚΑΤΕΥΟΝΤΕ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΣΑΣ???
από Rea Τετ Ιαν 29, 2014 4:34 am
» Πεθερα για γερα νευρα
από Rea Τετ Ιαν 29, 2014 4:32 am
» Καλησπερα σε ολες τις μαμαδες!!!
από Ladycat Δευ Δεκ 16, 2013 12:30 pm
» πωληση καλλυντηκων απο το internet
από aristea_85 Τρι Δεκ 03, 2013 4:03 am
» Διαγωνισμός
από SEAGULL11 Πεμ Νοε 21, 2013 9:00 am
» ΤΟ ΜΩΡΑΚΙ ΜΟΥ ΔΕΝ ΘΗΛΑΖΕΙ ΟΛΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΘΗΛΑΖΑΝ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΤΙ ΓΑΛΑ ΝΑ ΤΟΥ ΔΩΣΩ ΕΙΝΑΙ 1 ΜΗΝΩΝ
από BIBIAN Πεμ Νοε 07, 2013 2:58 am
» ΕΙΜΑΙ ΠΟΛΥΤΕΚΝΗ ΑΝΕΡΓΗ ΜΑΝΟΥΛΑ ΜΕ 6 ΠΑΙΔΙΑ ΖΗΤΑΩ ΝΑ ΜΟΥ ΧΑΡΙΖΕΤΑΙ ΤΡΟΦΙΜΑ Η ΡΟΥΧΑ
από BIBIAN Πεμ Νοε 07, 2013 2:54 am
» Νέος διαγωνισμός με δώρο 20 χωνάκια γεμάτα ζαχαρωτά!!!
από elfoula Σαβ Νοε 02, 2013 6:51 am
» δεν λειτουργει το φορουμ δεν βλεπω μανουλες μεσα
από Ladycat Παρ Οκτ 25, 2013 3:18 pm
translator
mamdospito
ψυχοκινητική εξέλιξη των παιδιών
4 απαντήσεις
Σελίδα 1 από 2
Σελίδα 1 από 2 • 1, 2
ψυχοκινητική εξέλιξη των παιδιών
ξεκιναμε γενικά:
Η ανάπτυξη ενός παιδιού δεν είναι εξελικτική διαδικασία μιας μόνο λειτουργίας, αλλά το τελικό αποτέλεσμα πολλών επιμέρους λειτουργιών, που βρίσκονται σε άμεση αλληλεπίδραση και αλληλεξάρτηση και επομένως ο έλεγχος της προϋποθέτει έλεγχο των επιμέρους τομέων της, δηλαδή της αδρής κινητικότητας, της ακοής, της όρασης, των λεπτών χειρισμών και της κοινωνικής συμπεριφοράς. Επιπλέον, η ανάπτυξη του παιδιού αποτελεί μια δυναμική λειτουργία που χαρακτηρίζεται από την εμφάνιση συγκεκριμένων δεξιοτήτων στις διάφορες ηλικίες, γι’ αυτό ο έλεγχος της ανάπτυξης θα πρέπει να γίνεται όχι μόνο τμηματικά (κατά τομείς) αλλά και περιοδικά (κατά ηλικίες).
Για παράδειγμα ένα βρέφος αναπτύσσεται φυσιολογικά μέχρι 8 μηνών, δεν θα είναι υποχρεωτικά φυσιολογικό και στην ηλικία των 2 χρόνων, γιατί οι λειτουργίες του λόγου και της ομιλίας δεν έχουν ακόμα αναπτυχθεί στους 8 μήνες, ώστε να μπορούμε να τις εκτιμήσουμε.
Οι ηλικίες που έχουν επιλεγεί για τον συστηματικό έλεγχο της ανάπτυξης (επειδή ακριβώς σε αυτές τις ηλικίες κατακτώνται χαρακτηριστικές δεξιότητες) ονομάζονται «ηλικίες κλειδιά», έχουν διεθνώς καθοριστεί και είναι οι ακόλουθες: 6 εβδομάδες, 1 έτος, 18 μήνες, 22,5 χρόνια, 3 χρόνια, 4χρόνια, 5χρόνια.
βασικές αρχές ανάπτυξης:
1. Η ακεραιότητα και η φυσιολογική ωρίμανση του κεντρικού νευρικού συστήματος. Κατά την διάρκεια της βρεφικής και νηπιακής ηλικίας παρατηρείται ταχεία εξέλιξη στην ανάπτυξη του νευρικού συστήματος, έτσι ώστε το βάρος του εγκεφάλου να τετραπλασιαστεί (από 300 gr κατά την γέννηση φθάνει 1200 gr στο τέλος του 4 έτους). Παράλληλα με την μυελίνωση των νευρικών οδών και την ωρίμανση των φλοιωδών κέντρων, επιτυγχάνεται ο βουλητικός έλεγχος των κινήσεων, εξαφανίζονται τα αρχέγονα νεογνικά αντανακλαστικά και ακολουθεί η κεφαλοουραία (από το κεφάλι προς τα πόδια) κινητική εξέλιξη (στήριξη κεφαλής, κάθισμα, συντονισμός των μυών της σπονδυλικής στήλης χρησιμοποίηση των χεριών, βάδιση).
2. Οι βασικοί σταθμοί εξέλιξης (η προσοχή, η στήριξη της κεφαλής, η σύλληψη αντικειμένων, η βάδιση, η στήριξη του κορμού, η αίτηση, η ομιλία, ο έλεγχος των σφιγκτήρων κ.ά.) ακολουθούν μια ορισμένη σειρά και πραγματοποιούνται εντός κάποιων «φυσιολογικών» χρονικών διακυμάνσεων (πίνακας ανάπτυξης κατά Denver). Επομένως η εξέλιξη της ανάπτυξης είναι ίδια για όλα τα παιδιά, αλλά ο ρυθμός της διαφοροποιείται από το ένα παιδί στο άλλο. Για παράδειγμα τα παιδιά πρώτα κάθονται και μετά περπατούν, αλλά η ηλικία στην οποία κάθονται ή περπατούν ποικίλλει σημαντικά.
3. Για την κατάκτηση μιας αναπτυξιακής ικανότητας, εκτός από την ωρίμανση του κεντρικού νευρικού συστήματος, σημαντικό ρόλο παίζει και η εξάσκηση, που συνδέεται στενά με το περιβάλλον μέσα στο οποίο ζει και μεγαλώνει ένα παιδί. Έτσι όταν δεν υπάρχει εξάσκηση, η εμφάνιση μιας δεξιότητας καθυστερεί, ενώ όταν δοθεί η κατάλληλη ευκαιρία η ίδια δεξιότητα εκδηλώνεται πολύ γρήγορα.
Για να μεγαλώσει σωστά ένα παιδί θα πρέπει να έχει φυσιολογικό νευρικό σύστημα, να ακούει, να βλέπει και να έχει βρει τον τρόπο να μαθαίνει.
Απαραίτητη όμως προϋπόθεση είναι να δέχεται το παιδί συνεχώς εξωτερικά ερεθίσματα από το περιβάλλον του, που θα το βοηθήσουν να αναπτυχθεί σωστά.
Επειδή υπάρχει μεγάλη διακύμανση στο φυσιολογικό ρυθμό της ανάπτυξης είναι δύσκολο να διαχωρίσει κανείς το φυσιολογικό από το παθολογικό. Οι διάφορες ικανότητες αναπτύσσονται παράλληλα. Σε φυσιολογικά παιδιά είναι δυνατόν μία ικανότητα να υπολείπεται λίγους μήνες σε σχέση με μία άλλη, είναι σπάνιο όμως η καθυστέρηση να αφορά όλες τις ικανότητες, οπότε μιλάμε για ψυχοκινητική καθυστέρηση.
Πάντως όσο πιο πολύ απέχει ένα παιδί από το μέσο όρο, τόσο περισσότερες είναι οι πιθανότητες να παρουσιάζει κάποια διαταραχή της ανάπτυξής του που οφείλεται σε οργανική, λειτουργική, ή περιβαλλοντική αιτία. Αν υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση στην ανάπτυξη μιας ικανότητας, αυτό αποτελεί ένδειξη ότι υπάρχει νευρολογικό πρόβλημα.
Για να εκτιμήσουμε την ανάπτυξη ενός παιδιού, είναι απαραίτητη η χρησιμοποίηση αντικειμενικών μεθόδων, δηλαδή η χρησιμοποίηση αναπτυξιακών δοκιμασιών που έχουν κατασκευαστεί μετά από καταγραφή των δεξιοτήτων «φυσιολογικών» παιδιών στις διάφορες ηλικίες. Με τις αναπτυξιακές δοκιμασίες δίνεται η ευκαιρία στον παιδίατρο να εντοπίσει έγκαιρα τα παιδιά που καθυστερούν να εμφανίσουν τις αναμενόμενες για την ηλικία τους ικανότητες, ώστε να παραπεμφθούν σε ειδικούς γιατρούς προκειμένου να αντιμετωπισθούν κατάλληλα οι δυσκολίες τους. Η έγκαιρη διάγνωση των αναπτυξιακών διαταραχών στα πρώιμα στάδια της ζωής είναι πολύ σημαντική. Επειδή μέχρι τα 3 πρώτα χρόνια της ζωής ο εγκέφαλος είναι ιδιαίτερα εύπλαστος, οι ικανότητες που έχουν την έδρα τους σε μια περιοχή που δεν λειτουργεί λόγω βλάβης του νευρικού συστήματος, μπορούν εύκολα να μεταφερθούν σε μια άλλη γειτονική περιοχή του εγκεφάλου και να μην χαθούν. Για παράδειγμα ένα πρόωρο με εγκεφαλική βλάβη με την κατάλληλη βοήθεια μπορεί να μιλήσει, έστω και με κάποιες δυσκολίες, πράγμα που δεν μπορεί να συμβεί μ’ έναν ενήλικα.
Η εκτίμηση της ανάπτυξης ενός παιδιού γίνεται με την χρήση απλών αντικειμένων και παιχνιδιών που τα προσφέρει ο εξεταστής στο παιδί και ή το προτρέπει να τα χρησιμοποιήσει ανάλογα με την ηλικία του (π.χ. να κάνει πύργο με δύο κύβους) ή το ρωτάει για την χρησιμότητά τους ή του ζητάει να τα δώσει σε αυτόν ή στην μητέρα του. Για καλύτερη συνεργασία το παιδί πρέπει να βρίσκεται στην αγκαλιά της μητέρας του, η οποία το ενθαρρύνει να δείξει τις ικανότητες του, χωρίς να το βοηθά. Έτσι ελέγχονται η επιδεξιότητα του παιδιού στους λεπτούς χειρισμούς και ταυτόχρονα η ομιλία του, η αντίληψή του και η προσωπικότητά του, ενώ η αδρή κινητικότητα ελέγχεται τελευταία, γιατί μπορεί να προκαλέσει δυσφορία στο παιδί και να δυσκολέψει την περαιτέρω συνεργασία του με τον εξεταστή. Τέλος, η μητέρα θα δώσει τις πληροφορίες σχετικά με τις ικανότητες εκείνες που δεν μπορεί να ελεγχθούν κατά την διάρκεια της εξέτασης, όπως η δυνατότητα να τρώει μόνο του, να βάζει ή να βγάζει τα ρούχα του κ.ά.
αυτα για αρχη.ενδιαφερον πολυ ενδιαφερον.
Η ανάπτυξη ενός παιδιού δεν είναι εξελικτική διαδικασία μιας μόνο λειτουργίας, αλλά το τελικό αποτέλεσμα πολλών επιμέρους λειτουργιών, που βρίσκονται σε άμεση αλληλεπίδραση και αλληλεξάρτηση και επομένως ο έλεγχος της προϋποθέτει έλεγχο των επιμέρους τομέων της, δηλαδή της αδρής κινητικότητας, της ακοής, της όρασης, των λεπτών χειρισμών και της κοινωνικής συμπεριφοράς. Επιπλέον, η ανάπτυξη του παιδιού αποτελεί μια δυναμική λειτουργία που χαρακτηρίζεται από την εμφάνιση συγκεκριμένων δεξιοτήτων στις διάφορες ηλικίες, γι’ αυτό ο έλεγχος της ανάπτυξης θα πρέπει να γίνεται όχι μόνο τμηματικά (κατά τομείς) αλλά και περιοδικά (κατά ηλικίες).
Για παράδειγμα ένα βρέφος αναπτύσσεται φυσιολογικά μέχρι 8 μηνών, δεν θα είναι υποχρεωτικά φυσιολογικό και στην ηλικία των 2 χρόνων, γιατί οι λειτουργίες του λόγου και της ομιλίας δεν έχουν ακόμα αναπτυχθεί στους 8 μήνες, ώστε να μπορούμε να τις εκτιμήσουμε.
Οι ηλικίες που έχουν επιλεγεί για τον συστηματικό έλεγχο της ανάπτυξης (επειδή ακριβώς σε αυτές τις ηλικίες κατακτώνται χαρακτηριστικές δεξιότητες) ονομάζονται «ηλικίες κλειδιά», έχουν διεθνώς καθοριστεί και είναι οι ακόλουθες: 6 εβδομάδες, 1 έτος, 18 μήνες, 22,5 χρόνια, 3 χρόνια, 4χρόνια, 5χρόνια.
βασικές αρχές ανάπτυξης:
1. Η ακεραιότητα και η φυσιολογική ωρίμανση του κεντρικού νευρικού συστήματος. Κατά την διάρκεια της βρεφικής και νηπιακής ηλικίας παρατηρείται ταχεία εξέλιξη στην ανάπτυξη του νευρικού συστήματος, έτσι ώστε το βάρος του εγκεφάλου να τετραπλασιαστεί (από 300 gr κατά την γέννηση φθάνει 1200 gr στο τέλος του 4 έτους). Παράλληλα με την μυελίνωση των νευρικών οδών και την ωρίμανση των φλοιωδών κέντρων, επιτυγχάνεται ο βουλητικός έλεγχος των κινήσεων, εξαφανίζονται τα αρχέγονα νεογνικά αντανακλαστικά και ακολουθεί η κεφαλοουραία (από το κεφάλι προς τα πόδια) κινητική εξέλιξη (στήριξη κεφαλής, κάθισμα, συντονισμός των μυών της σπονδυλικής στήλης χρησιμοποίηση των χεριών, βάδιση).
2. Οι βασικοί σταθμοί εξέλιξης (η προσοχή, η στήριξη της κεφαλής, η σύλληψη αντικειμένων, η βάδιση, η στήριξη του κορμού, η αίτηση, η ομιλία, ο έλεγχος των σφιγκτήρων κ.ά.) ακολουθούν μια ορισμένη σειρά και πραγματοποιούνται εντός κάποιων «φυσιολογικών» χρονικών διακυμάνσεων (πίνακας ανάπτυξης κατά Denver). Επομένως η εξέλιξη της ανάπτυξης είναι ίδια για όλα τα παιδιά, αλλά ο ρυθμός της διαφοροποιείται από το ένα παιδί στο άλλο. Για παράδειγμα τα παιδιά πρώτα κάθονται και μετά περπατούν, αλλά η ηλικία στην οποία κάθονται ή περπατούν ποικίλλει σημαντικά.
3. Για την κατάκτηση μιας αναπτυξιακής ικανότητας, εκτός από την ωρίμανση του κεντρικού νευρικού συστήματος, σημαντικό ρόλο παίζει και η εξάσκηση, που συνδέεται στενά με το περιβάλλον μέσα στο οποίο ζει και μεγαλώνει ένα παιδί. Έτσι όταν δεν υπάρχει εξάσκηση, η εμφάνιση μιας δεξιότητας καθυστερεί, ενώ όταν δοθεί η κατάλληλη ευκαιρία η ίδια δεξιότητα εκδηλώνεται πολύ γρήγορα.
Για να μεγαλώσει σωστά ένα παιδί θα πρέπει να έχει φυσιολογικό νευρικό σύστημα, να ακούει, να βλέπει και να έχει βρει τον τρόπο να μαθαίνει.
Απαραίτητη όμως προϋπόθεση είναι να δέχεται το παιδί συνεχώς εξωτερικά ερεθίσματα από το περιβάλλον του, που θα το βοηθήσουν να αναπτυχθεί σωστά.
Επειδή υπάρχει μεγάλη διακύμανση στο φυσιολογικό ρυθμό της ανάπτυξης είναι δύσκολο να διαχωρίσει κανείς το φυσιολογικό από το παθολογικό. Οι διάφορες ικανότητες αναπτύσσονται παράλληλα. Σε φυσιολογικά παιδιά είναι δυνατόν μία ικανότητα να υπολείπεται λίγους μήνες σε σχέση με μία άλλη, είναι σπάνιο όμως η καθυστέρηση να αφορά όλες τις ικανότητες, οπότε μιλάμε για ψυχοκινητική καθυστέρηση.
Πάντως όσο πιο πολύ απέχει ένα παιδί από το μέσο όρο, τόσο περισσότερες είναι οι πιθανότητες να παρουσιάζει κάποια διαταραχή της ανάπτυξής του που οφείλεται σε οργανική, λειτουργική, ή περιβαλλοντική αιτία. Αν υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση στην ανάπτυξη μιας ικανότητας, αυτό αποτελεί ένδειξη ότι υπάρχει νευρολογικό πρόβλημα.
Για να εκτιμήσουμε την ανάπτυξη ενός παιδιού, είναι απαραίτητη η χρησιμοποίηση αντικειμενικών μεθόδων, δηλαδή η χρησιμοποίηση αναπτυξιακών δοκιμασιών που έχουν κατασκευαστεί μετά από καταγραφή των δεξιοτήτων «φυσιολογικών» παιδιών στις διάφορες ηλικίες. Με τις αναπτυξιακές δοκιμασίες δίνεται η ευκαιρία στον παιδίατρο να εντοπίσει έγκαιρα τα παιδιά που καθυστερούν να εμφανίσουν τις αναμενόμενες για την ηλικία τους ικανότητες, ώστε να παραπεμφθούν σε ειδικούς γιατρούς προκειμένου να αντιμετωπισθούν κατάλληλα οι δυσκολίες τους. Η έγκαιρη διάγνωση των αναπτυξιακών διαταραχών στα πρώιμα στάδια της ζωής είναι πολύ σημαντική. Επειδή μέχρι τα 3 πρώτα χρόνια της ζωής ο εγκέφαλος είναι ιδιαίτερα εύπλαστος, οι ικανότητες που έχουν την έδρα τους σε μια περιοχή που δεν λειτουργεί λόγω βλάβης του νευρικού συστήματος, μπορούν εύκολα να μεταφερθούν σε μια άλλη γειτονική περιοχή του εγκεφάλου και να μην χαθούν. Για παράδειγμα ένα πρόωρο με εγκεφαλική βλάβη με την κατάλληλη βοήθεια μπορεί να μιλήσει, έστω και με κάποιες δυσκολίες, πράγμα που δεν μπορεί να συμβεί μ’ έναν ενήλικα.
Η εκτίμηση της ανάπτυξης ενός παιδιού γίνεται με την χρήση απλών αντικειμένων και παιχνιδιών που τα προσφέρει ο εξεταστής στο παιδί και ή το προτρέπει να τα χρησιμοποιήσει ανάλογα με την ηλικία του (π.χ. να κάνει πύργο με δύο κύβους) ή το ρωτάει για την χρησιμότητά τους ή του ζητάει να τα δώσει σε αυτόν ή στην μητέρα του. Για καλύτερη συνεργασία το παιδί πρέπει να βρίσκεται στην αγκαλιά της μητέρας του, η οποία το ενθαρρύνει να δείξει τις ικανότητες του, χωρίς να το βοηθά. Έτσι ελέγχονται η επιδεξιότητα του παιδιού στους λεπτούς χειρισμούς και ταυτόχρονα η ομιλία του, η αντίληψή του και η προσωπικότητά του, ενώ η αδρή κινητικότητα ελέγχεται τελευταία, γιατί μπορεί να προκαλέσει δυσφορία στο παιδί και να δυσκολέψει την περαιτέρω συνεργασία του με τον εξεταστή. Τέλος, η μητέρα θα δώσει τις πληροφορίες σχετικά με τις ικανότητες εκείνες που δεν μπορεί να ελεγχθούν κατά την διάρκεια της εξέτασης, όπως η δυνατότητα να τρώει μόνο του, να βάζει ή να βγάζει τα ρούχα του κ.ά.
αυτα για αρχη.ενδιαφερον πολυ ενδιαφερον.
koufetaki- Ημερομηνία εγγραφής : 25/02/2011
Ζώδια :
Ηλικία : 51
Τόπος : my world
Απ: ψυχοκινητική εξέλιξη των παιδιών
κοινωνικοτητα:
1ος μήνας | Σταματάει να κλαίει όταν το παίρνουν αγκαλιά. |
4ος μήνας | αισθάνεται την ευχαρίστηση και γελάει μ’ αυτήν. |
6ος μήνας | Γελά σε γνωστούς και αγνώστους. Πίνει από φλιτζάνι όταν του το κρατούν στο στόμα |
12 μηνών | Μασάει, τρώει μπισκότο. Καταλαβαίνει μικρές προτάσεις π.χ δώσε μου το…, κάνε αντίο κλπ. Παρακολουθεί την έκφραση των προσώπων, δίνει παιχνίδι όταν του το ζητήσουμε. |
15 μηνών | Καταφέρνει να χρησιμοποιεί το φλιτζάνι Στριφογυρίζει το κουτάλι στο πιάτο Μπορεί να φάει μόνο του. Βγάζει τα παπούτσια του. |
18 μηνών | Παύει να στριφογυρίζει το κουτάλι στο πιάτο |
2 χρονών | Βάζει και βγάζει τα παπούτσια, τις κάλτσες, το παντελόνι. Αρχίζει ν’ αποκτά προτιμήσεις και επιθυμίες, παίζει ευχαρίστως μόνο του, προτιμά όμως να είναι κοντά σε ένα μεγάλο. |
2,5 χρονών | Αισθάνεται άγχος όταν αποχωρίζεται από τους γονείς του. |
3 χρονών | Μπορεί να ντυθεί εκτός από το πίσω κούμπωμα. Βάζει τα παπούτσια σε λάθος πόδι. Αισθάνεται εύθικτο στον έπαινο και στη ντροπή. |
5 χρονών | Μπορεί να δέσει τα κορδόνια του. Συνειδητοποιεί τις ποικίλες διαθέσεις και τις εκφράζει. Μεταβάλλεται η θέση του στην οικογένεια, επιλέγει τους φίλους του. |
koufetaki- Ημερομηνία εγγραφής : 25/02/2011
Ζώδια :
Ηλικία : 51
Τόπος : my world
Απ: ψυχοκινητική εξέλιξη των παιδιών
οραση:
ακοη:
παιχνιδι:
1ος μήνας | Βλέπει αντικείμενα όταν είναι στην οπτική του γραμμή. Παρακολουθεί αντικείμενο σε απόσταση 20-25 εκ. από τα μάτια του. |
2ος μήνας | Μετατοπίζει το βλέμμα του από το ένα αντικείμενο στο άλλο. Παρακολουθεί οπτικό ερέθισμα οριζόντια, κάθετα και αργότερα διαγώνια. Σταματά να εστιάζει στο περίγραμμα της φιγούρας και αρχίζει να παρατηρεί το περίγραμμα του αντικειμένου. |
6ος μήνας | Βλέπει σαν τον ενήλικα. Παρακολουθεί κινούμενο αντικείμενο με προσοχή. |
7ος μήνας | Ψάχνει να βρει το κρυμμένο αντικείμενο μόνο όταν το αντικείμενο του είναι οπτικό ελκυστικό. |
3 χρονών | Κοιτάει αντικείμενο με βάση το χρώμα τους. |
4 χρονών | Κοιτάει αντικείμενα με βάση τη μορφή τους. |
6 χρονών | Ολοκλήρωση της όρασης. |
Νεογέννητο | Απ’ την 3 η μέρα διακρίνει τη φωνή της μητέρας και την ξεχωρίζει από άλλες γυναικείες φωνές. |
1 ος μήνας | Χαμογελά σε οικεία φωνή, αντιδρά σε ξαφνικούς θορύβους. |
2 ος μηνάς | Αντιδρά σε δυνατό ήχο (κουδουνίστρα), τρομάζει σε δυνατό θόρυβο. |
5 ος μήνας | Ξεχωρίζει ήχους που παράγονται από οικεία αντικείμενα. |
6 ος μήνας | Ψάχνει να βρει αντικείμενο που κάνει θόρυβο, εντοπίζοντάς το από τον ήχο του. |
7 ος μήνας | Χτυπάει αντικείμενα για ν’ ακούσει τον ήχο τους. |
1 έτους | Αναγνωρίζει τ’ όνομά του και γυρίζει όταν το φωνάζουμε. Αντιδρά στη μουσική. |
3 μηνών | Του αρέσουν εικόνες χρωματικά αντίθετες. |
6 μηνών | Χαίρετε με τα παιχνίδια του, τα ξεχνά όμως όταν του πέσουν. |
9 μηνών | Παίζει πολύ με τα παιχνίδια του αισθητικοκινητικό παιχνίδι με συνδυασμό κίνησης, όρασης και αφής. Πετάει τα παιχνίδια του στο πάτωμα. |
18 μηνών | Αρχίζει το παιχνίδι των κατασκευών, ενδιαφέρεται για το σκάψιμο. |
2 ετών | Ενδιαφέρεται για παιχνίδια ρόλων, ενδιαφέρεται για βιβλία με μεγάλες πολύχρωμες εικόνες. |
3 ετών | Ενδιαφέρεται για μουτζούρωμα σε βιβλία, για κατασκευαστικά και συναρμολογούμενα παιχνίδια. Καταστρέφει συνήθως αυτό που φτιάχνει, του αρέσει ο χορός. Αρχίζει το συμβολικό και μιμητικό παιχνίδι, μιμούμενο τη χρήση αντικειμένων, τη συμπεριφορά ενηλίκων, παιχνίδι με κούκλες. |
4 ετών | Του αρέσει το κουκλοθέατρο, ενδιαφέρεται για παραμύθι. Ζωγραφίζει με τα δάχτυλα, παίζει με το νερό, τη λάσπη και την άμμο. Κάνει ποδήλατο, ενδιαφέρεται για ομαδικά παιχνίδια, παλεύει με άλλα παιδιά. |
5 ετών | Καταλαβαίνει ότι τα παιχνίδια έχουν κανόνες και τους σέβεται. |
6 ετών | Ενδιαφέρεται για συλλογές αντικειμένων. |
koufetaki- Ημερομηνία εγγραφής : 25/02/2011
Ζώδια :
Ηλικία : 51
Τόπος : my world
koufetaki- Ημερομηνία εγγραφής : 25/02/2011
Ζώδια :
Ηλικία : 51
Τόπος : my world
Απ: ψυχοκινητική εξέλιξη των παιδιών
μονο στις διαφιμησεις γινεται αυτο.εκει τα μωρα παιζουν με τα παιχνιδια τους.τα δικα μου παιδια πανω απο 5 λεπτα δεν εχουν παιξει με ενα παιχνιδι.
στις διαφημισεις τα μωρα τρωνε κρεμα και χαιρονται
τα δικα μου μου εκαναν μασκα ομορφιας καθε μερα.ρυζαλευρο,φρουτοκρεμα,και αλεσμενο μοσχαρι με λαχανικα
στις διαφημισεις τα μωρα κανουν μπανιο κ η μαμα ειναι χαλαρη κ ανετη.
εγω τα δικα μου για να τα κανω γινομουν σαν λετσος με βρεγμενες καλτσες μανικια κ μπατζακια
στις διαφημισεις τα παιδια τρωνε στο τραπεζι και λενε τι ωραια που ειναι η ματζι.
τα δικα μου τα λενε ολα μπλιαχ τρωνε 5 μπουκιες και μετα τρεχουν γυρω γυρω
στις διαφημισεις τα μωρα τρωνε κρεμα και χαιρονται
τα δικα μου μου εκαναν μασκα ομορφιας καθε μερα.ρυζαλευρο,φρουτοκρεμα,και αλεσμενο μοσχαρι με λαχανικα
στις διαφημισεις τα μωρα κανουν μπανιο κ η μαμα ειναι χαλαρη κ ανετη.
εγω τα δικα μου για να τα κανω γινομουν σαν λετσος με βρεγμενες καλτσες μανικια κ μπατζακια
στις διαφημισεις τα παιδια τρωνε στο τραπεζι και λενε τι ωραια που ειναι η ματζι.
τα δικα μου τα λενε ολα μπλιαχ τρωνε 5 μπουκιες και μετα τρεχουν γυρω γυρω
VAMPIRE- Ημερομηνία εγγραφής : 23/02/2011
Ζώδια :
Ηλικία : 41
Τόπος : Germany Gütersloh
Απ: ψυχοκινητική εξέλιξη των παιδιών
χαχαχααχαχαχα καπως ετσι ειναι τα πραγματα.
koufetaki- Ημερομηνία εγγραφής : 25/02/2011
Ζώδια :
Ηλικία : 51
Τόπος : my world
Απ: ψυχοκινητική εξέλιξη των παιδιών
ΕΠΙΣΗΣ μονο στη διαφημιση τα παιδακια τρωνε τις κροκετες λαχανικων.τα δικα μου μια φορα δαγκωσαν κ ετρεξαν να το φτυσουν
VAMPIRE- Ημερομηνία εγγραφής : 23/02/2011
Ζώδια :
Ηλικία : 41
Τόπος : Germany Gütersloh
Απ: ψυχοκινητική εξέλιξη των παιδιών
δεν τους εχω κανει ποτε.τους κολοκυθοκεφτεδες παντος τους ψιλοτρωνε οταν ειναι ζεστοι.και αυτα τα σπιτια που λαμπουν απο καθαριοτητα που τα πας?
koufetaki- Ημερομηνία εγγραφής : 25/02/2011
Ζώδια :
Ηλικία : 51
Τόπος : my world
Απ: ψυχοκινητική εξέλιξη των παιδιών
και αυτη η ξεκουραση και η ευτυχια σε εμετικο σημειο πια.τι ωραια που ειναι η ζωη μεσα στο κουτι λαλαλαλλαα
koufetaki- Ημερομηνία εγγραφής : 25/02/2011
Ζώδια :
Ηλικία : 51
Τόπος : my world
koufetaki- Ημερομηνία εγγραφής : 25/02/2011
Ζώδια :
Ηλικία : 51
Τόπος : my world
ΠΟΠΗ- Ημερομηνία εγγραφής : 23/02/2011
Ζώδια :
Ηλικία : 36
Τόπος : ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
koufetaki- Ημερομηνία εγγραφής : 25/02/2011
Ζώδια :
Ηλικία : 51
Τόπος : my world
Απ: ψυχοκινητική εξέλιξη των παιδιών
θα κανουμε και ευκολιες πληρωμης κιουρια μου
koufetaki- Ημερομηνία εγγραφής : 25/02/2011
Ζώδια :
Ηλικία : 51
Τόπος : my world
Απ: ψυχοκινητική εξέλιξη των παιδιών
εκτος απο αυτο τα ξαδερφια δεν ειναι αδερφια και αν κανεις το 2ο μετα τι ειναι κι ενα τριτο?ε?ε?ε?(παει την επιασε ο ιλιγγος βαστα την δημητρα)
koufetaki- Ημερομηνία εγγραφής : 25/02/2011
Ζώδια :
Ηλικία : 51
Τόπος : my world
Απ: ψυχοκινητική εξέλιξη των παιδιών
εεεεε!!!!ευχαριστω με της υγειες μας και περαστικα
koufetaki- Ημερομηνία εγγραφής : 25/02/2011
Ζώδια :
Ηλικία : 51
Τόπος : my world
Απ: ψυχοκινητική εξέλιξη των παιδιών
δε κανεις αλλα 5-6 λεω εγω
VAMPIRE- Ημερομηνία εγγραφής : 23/02/2011
Ζώδια :
Ηλικία : 41
Τόπος : Germany Gütersloh
Απ: ψυχοκινητική εξέλιξη των παιδιών
ας κανει μια 12να εχει και αναπληρωματικο για αλλαγη!!!!.......φρωσο?!!!!φρωωωωωσοοοοοοοοοο
koufetaki- Ημερομηνία εγγραφής : 25/02/2011
Ζώδια :
Ηλικία : 51
Τόπος : my world
Απ: ψυχοκινητική εξέλιξη των παιδιών
αστην επαθε απανωτα εγγεφαλικα
VAMPIRE- Ημερομηνία εγγραφής : 23/02/2011
Ζώδια :
Ηλικία : 41
Τόπος : Germany Gütersloh
Απ: ψυχοκινητική εξέλιξη των παιδιών
γτ ρε φρωσο απαντα μας.ακουμε εμεις
koufetaki- Ημερομηνία εγγραφής : 25/02/2011
Ζώδια :
Ηλικία : 51
Τόπος : my world
Σελίδα 1 από 2 • 1, 2
Παρόμοια θέματα
» ΝΕΟ ΕΠΙΔΟΜΑ ΠΑΙΔΙΩΝ
» Ο θανατος στα ματια των παιδιων
» "Ανάπτυξη"- Οι καμπύλες ανάπτυξης των παιδιών στο iphone
» ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΦΥΛΑΞΗ & ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ
» ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΕ ΠΑΙΔΙΚΑ ΠΑΡΤΥ & ΒΑΠΤΙΣΕΙΣ.
» Ο θανατος στα ματια των παιδιων
» "Ανάπτυξη"- Οι καμπύλες ανάπτυξης των παιδιών στο iphone
» ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΦΥΛΑΞΗ & ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ
» ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΕ ΠΑΙΔΙΚΑ ΠΑΡΤΥ & ΒΑΠΤΙΣΕΙΣ.
Σελίδα 1 από 2
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
|
|